تبیین الگوی مدیریت عملکرد منابع انسانی با رویکرد عصر دیجیتال

یاسمن نزیمی؛ کاوه تیمورنژاد؛ کرم اله دانش فرد

دوره 6، شماره 18 ، آذر 1400، ، صفحه 165-191

https://doi.org/10.22054/urdp.2022.61652.1351

چکیده
  بهره‌گیری از قابلیت‌های بی‌شمار فناوری در عرصۀ مدیریت شهری نیز، پیامدهای شگرفی به همراه دارد و توسعۀ آن در قالب خدمات هوشمند شهرداری‌ها، نیازمند مدیریت عملکرد درست منابع انسانی است. با توجه به ورود به عرصه انقلاب چهارم و توسعه پارادایم جدید به نام مدیریت منابع انسانی دیجیتال، حوزه‌های مختلف فرایند مدیریت منابع انسانی، ازجمله ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد مناطق شهرداری تهران با استفاده از روش دلفی فازی

روح اله شهیدی پور؛ الهام سنگی؛ حامد مظاهریان؛ علیرضا کرمی؛ علی جعفری شهرستانی

دوره 5، شماره 15 ، اسفند 1399، ، صفحه 51-87

https://doi.org/10.22054/urdp.2021.61510.1346

چکیده
  فقدان سیستم ارزیابی عملکرد در سازمان‌ها، یکی از علل اصلی عدم تحقق برنامه‌ها و مأموریت‌های آن‌ها به شمار می‌آید.آسیب‌شناسی رویه‌های ارزیابی گذشته شهرداری تهران نشان می‌دهد تعداد بالای شاخص‌ها، کیفی بودن نحوه سنجش آن‌ها و برخورداری از رویکرد سنتی باعث عدم تحقق هدف اصلی ارزیابی بوده است.هدف از این پژوهش، بیان روش تدوین و اولویت‌بندی ...  بیشتر

واکاوی روند استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری تهران

علی محمدزاده؛ امین سیدنصرتی

دوره 5، شماره 13 ، شهریور 1399، ، صفحه 85-108

https://doi.org/10.22054/urdp.2021.61373.1333

چکیده
  امروزه، دانش سازمانی، به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی مطرح است. استقرار مدیریت دانش، منجر به تحول سازمانی شده و بهره‌وری سازمانی افزایش می‌یابد. اهمیت این موضوع برای شهرداری‌ها که عملکرد آن‌ها به‌طور مستقیم با افزایش رفاه شهروندان و کیفیت زندگی شهری ارتباط دارد، از اهمیت بسزایی برخوردار است. شهرداری تهران از سال‌ها پیش، ...  بیشتر