TY - JOUR ID - 14213 TI - واکاوی عوامل مؤثر بر مالکیت روان‌شناختی در گردشگری شهری با استفاده از رویکرد فرا ترکیب JO - فصلنامه برنامه ریزی توسعه شهری و منطقه ای JA - URDP LA - fa SN - 2476-6402 AU - فرزین فر, زهره AU - کنجکاو منفرد, امیررضا AU - طباطبایی نسب, سید محمد AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد، ایران AD - دانشیارمدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 7 IS - 20 SP - 181 EP - 206 KW - مالکیت روان‌شناختی KW - گردشگری شهری KW - فراترکیب KW - گردشگر DO - 10.22054/urdp.2022.66718.1419 N2 - مالکیت روان‌شناختی یکی از مباحث اصلی مدیریت است که در دانش مدیریت، روانشناسی و در محدوده رفتار سازمانی راه‌یافته است. هدف این پژوهش واکاوی عوامل مؤثر بر مالکیت روان‌شناختی در گردشگری شهری است. روش پژوهش فراترکیب است. جامعه آماری شامل مقالات خارجی معتبر و در دسترس پژوهشگر در پایگاه‌های داده امرالد، ساینس دایرکت و گوگل اسکالر است که بین آن‌ها تعداد 42 پژوهش، که با موضوع پژوهش مرتبط بودند، به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه‌گیری هدفمند (غیر تصادفی) و روش گردآوری داده‌های پژوهش مطالعه نظام‌مند است. روایی پژوهش با استفاده از تحلیل کسپ و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب کاپا بررسی و تأیید شد. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که برای رسیدن به موفقیت مالکیت روان‌شناختی باید عوامل مؤثر بر مالکیت روان‌شناختی را شناسایی کنیم که شامل شخصیت، دلبستگی، خودمختاری، عدالت درک شده، کنترل درک شده توسط گردشگر، انگیزه، سرمایه‌گذاری گردشگران در گردشگری، دلبستگی ملی گردشگران، شهرت برند درک شده، جذبه تبلیغات شبه- مالکیت، خود پنداره، عامل اجتماعی فرهنگی، ایجاد دانش، سیستم کاری با عملکرد بالا و احساس قدرت است. UR - https://urdp.atu.ac.ir/article_14213.html L1 - https://urdp.atu.ac.ir/article_14213_88895e4d9f14cd7c9f23094e15096503.pdf ER -