محمد غفاری؛ سید علیرضا کیایی؛ احمد عباسی؛ مینا خوشرو
چکیده
یکی از مؤلفههای مؤثر بر رشد مقاصد گردشگری کیفیت ادراکشده از برند مقصد است که میتواند زمینه جذب گردشگران را فراهم آورد. لذا پژوهش حاضر به تدوین چارچوب جامعی برای سنجش ابعاد کیفیت ادراکشده و رتبهبندی آنها در مقاصد گردشگری پرداخته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل ...
بیشتر
یکی از مؤلفههای مؤثر بر رشد مقاصد گردشگری کیفیت ادراکشده از برند مقصد است که میتواند زمینه جذب گردشگران را فراهم آورد. لذا پژوهش حاضر به تدوین چارچوب جامعی برای سنجش ابعاد کیفیت ادراکشده و رتبهبندی آنها در مقاصد گردشگری پرداخته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل گردشگران خارجی سفرکرده به تهران در تابستان 1398 خورشیدی است که از این جامعه نمونهای به حجم 265 نفر به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب گردید. برای گردآوری دادههای پژوهش از پرسشنامهای محقق ساخته استفاده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها نیز از نرمافزار SPSS استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که مطابق تحلیل عاملی کیفیت ادراکشده از مقصد گردشگری از شش بعد تشکیل شده است که بر طبق آزمون رتبهبندی فریدمن به ترتیب عبارتند از: کیفیت ادراکشده از روابط انسانی، کیفیت ادراکشده از جاذبههای گردشگری، کیفیت ادراکشده از جاذبههای دیداری گردشگری، کیفیت ادراکشده از مدیریت مقصد گردشگری، کیفیت ادراکشده از تسهیلات فیزیکی و کیفیت ادراکشده از استانداردهای بهداشتی مقصد.