- آزاد ارمکی، تقی و امیر، آرمین. (۱۳۸۸)، «بررسی کارکردهای سینمای ایران (ارزیابی سینمای سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۵ بر اساس توزیع کارکردهای فیلمها»، جامعهشناسی هنر و ادبیات، سال اول، شماره دوم.
- آزاد، نفیسه؛ ناظمی، امیر و علیرضا نژاد، سهیلا. (۱۳۹۸). «تحلیل آیندهپژوهانه سیاستگذاری شهرخلاق؛ مطالعهای در شهر تهران»، فصلنامه علمی مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، دوره ۹، شماره 32: ۲۰۵- ۱۸۰.
- اینارسون، آگوست. (1397)، اقتصاد فرهنگ، ترجمه: فرناز سربندی، تهران: نشر ترمه.
- پیر بابائی، محمدتقی؛ ربیعی فر، ولیالله و اسدی محلچالی، مسعود. (۱۳۹۷)، «پایش ساختار شهرها از منظر راهبرد شهرخلاق (مطالعه موردی: ۸ کلانشهر کشور)». نشریه علمی پژوهشی برنامهریزی توسعه کالبدی. دوره 3، شماره ۷: ۳۱-۱۱.
- تراسبی، دیوید. (1393)، اقتصاد سیاست فرهنگی، ترجمه: سوسن علائی، تهران: سوره مهر.
- حیدری پور، اسفندیار؛ مظفر، فرهنگ و فیضی، محسن. (1397)، «تدوین مؤلفههای شهرخلاق صنایعدستی در محور فرهنگی تاریخی اصفهان به روش تحلیل محتوا»، فصلنامه علمی پژوهشی نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، دوره 10، شماره 2: 39-23.
- زنگنه شهرکی، سعید و فتوحی مهربانی، باقر. (1397)، «تبیین الگوی مطلوب شهرخلاق برای کلانشهر تهران»، فصلنامه شهر پایدار، دوره 1، شماره 4: 139-127.
- زنگنه شهرکی، سعید؛ فتوحی مهربانی، باقر؛ پور اکرمی، محمد و سلیمان زاده، محمدرضا. (1395)، «تحلیل قابلیتها و جایگاه شهر تهران ازنظر تحقق مفهوم شهرخلاق در مقایسه با سایر شهرهای دنیا»، مجله جغرافیا و توسعه فضای شهری، دوره 3، شماره 2: 85-69.
- شبانی، امیرحسین و ایزدی، محمد سعید. (1393)، «رویکردی نوین به بازآفرینی شهرخلاق»، نقشجهان، دوره 4، شماره 2: 63-54.
- کریم زاده، علی؛ شهریاری، کمالالدین و اردشیری، مهیار. (1396)، «تبیین سیاستهای فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری فرهنگمحور (با تأکید بر تجارب بازآفرینی شهری استانبول ترکیه)»، هویت شهر، دوره 11، شماره 29: 106-95.
- کلانتری، محسن؛ رجایی، سید عباس و فتوحی مهربانی، باقر. (1395)، «تحلیلی بر برخورداری کلانشهرهای ایران از شاخصهای شهرخلاق»، پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری، دوره 4، شماره 4: 612-587.
- مافی، رضا؛ قدمی، محسن؛ مظاهری، محمدمهدی و فراهانی، فاطمه. (۱۳۹۷)، «ارائه الگوی مطلوب شهرخلاق در کلانشهر تهران»، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، دوره 11، شماره 1: ۶۱-۳۳.
- محمودی آذر، شیرزاد و داود پور، زهره. (۱۳۹۷)، «برندسازی شهری برای تحقق شهرخلاق؛ ارائه نظریهای داده بنیاد (موردمطالعه: شهر ارومیه)»، توسعه محلی (روستایی-شهری)، دوره 11، شماره 1: ۱۳۶-۱۱۵.
- نظم فر، حسین؛ آفتاب، احمد؛ غفاری گیلانده، عطا و موسوی، میر نجف. (1397)، «تحلیل عوامل کلیدی مؤثر بر برنامهریزی شهرخلاق»، پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری، دوره 6، شماره 1: 22-1.
- Alakwe, Kizito Ogedi. (2018).”Defining the Cultural and Creative Industry: An Exploration of the Nigerian Cultural and Creative Ecosystem”. Journal of Creative Industries and Cultural Studies (JOCIS). 3: 14-31.
- Andrew J, Spoehr J. (2007). “Thinking strategically-Acting creatively: Conceptualizing creativity in Adelaide. Proceedings of the State of Australian Cities”, National Conference; University of South Australia and Flinders University, Adelaide, Australia; 822-30.
- Atkinson, Rowland & Easthope, Hazel. (2009).” The Consequences of the Creative Class: The Pursuit of Creativity Strategies in Australia’s Cities”. international Journal of urban and regional research, 33(1): 64-79, https://doi.org/10.1111/j.1468-2427.2009.00837.x
- Bassett K, Griffiths R, SmithI. (2002).” Cultural industries, cultural clusters and the city: The example of natural history film-making in Bristol”. Geoforum; 33: 165-77.
- Beeton S. (2005). Film-induced tourism. Clevedon, Buffalo: Channel View
- Publications.
- Bonelli, Diego, Jutel, Thiery. & Leotta, Alifio. (2019). “selling the creative city: Wellington tourism film in the neoliberal era”. studies in Australasian cinema: 32-50. https://doi.org/10.1080/17503175.2019.1693149
- Dudek‑Mańkowska, Sylwia & Grochowski, Miroslaw. (2019).” From creative industries to the creative place brand: some reflections on city branding in Poland”, Place Branding and Public Diplomacy, 15:274–287, https://doi.org/10.1057/s41254-019-00141-7
- Durmaz, Bahar & Platt, Stepan. (2016).” Urban development process and creative clustering: The film industry in Soho and Beyoğlu”, urban design international, 21: 151-174.
- Durmaz, Bahar, Yigitcanlar, Tan & Velibeyoglu, Koray. (2008).” creative cities and film industry: Antalya’s Transition to a Eurasian film centre”, the open urban studies journal, 1:1-10.
- Florida, Richard. (2002). cities and creative class, Routledge, New York-London.
- Hayward S. (2000). Cinema studies: The key concepts. London: Routledge
- Jurene, S. & Jureniene, V. (2017).” Creative Cities and Clusters”. Transformations in Business & Economics, 16, 2 (41): 214-234
- Landry, Charles. (2012). The Origins &Futures Of The Creative City, UK: Comedia
- Moldoveanu, Maria & Ioan-Franc, Valeriu. (2016).” creative cities- a model of sustainable city planning, Economic Dynamics and sustainable development- resources,” factors, structures and policies, peter lang Academic Research, vol.2,: 31-36.
- MPAA (2018). the economic contribution of motion picture & Television industry to the United States, available at: https://www.mpaa.org/wp-content/uploads/2018/01/MPAA-Industry-Economic-ContributionFactsheet _2016-FINAL.pdf
- Nientied, P. and Toto, R. (2010). “The Concept of the CreativeCity in the Balkan Region Context”, Forum A+P Periodik Shkencor për Arkitekturën dhe Planifikimin Urban, Vol. 2, Tiranë, POLIS Press
- Richthofen, Aurel von., Ludovica Tomarchio & Costa, Alberto. (2019). “Identifying Communities within the Smart-Cultural City of Singapore: A Network Analysis Approach”, Smart cities (2): 66-81,
DOI: 10.3390/smartcities2010005
- Stasiulis, N. (2017). “The Idea of the Creative Society and the Development of Creative Industries”, Economics and Sociology, 10(2): 217-226. DOI: 10.14254/2071-789X.2017/10-2/16
- Turok I. (2004). “The resurgence of former industrial cities: How important is distinctiveness? Themed session: The distinctive city”. Leverhulme international symposium. The resurgent city; London School of Economics.
- UNESCO (2006). Understanding Creative Industries; Cultural Statistics for Public-Policy making: http://portal.unesco.org/culture/es/files/30297 /11942616973cultural_stat_EN.pdf/cultural_stat_EN.pdf
- Vanova, Anna. & Miskovicova, Andrea. (2014).” what makes the city creative- comparison of creative cities and local socio-economic development’s factors”, 5th central European conference in regional science-CERS
- Ward, Susan (2004). “national cinema or creative industries? film policy in transition”, Media International Australia, 112 (1):
https://doi.org/10.1177/1329878X0411200110
- Yigitcanlar T, Baum S, Horton S. (2007). “Attracting and retaining knowledge workers in knowledge cities”. J Knowl Manage. 11(Pt 5): 6-17